close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

העצמה אישית- רעיונות מעשיים

מערכת שורשא סיוון, תשעד30/05/2014

כיצד תמצו את הפוטנציאל שלכם? המדריך המלא

תגיות:

מי לא שמע את המשפט המתסכל "כמה פוטנציאל יש לו, כל כך חבל שהוא לא ממש אותו", ובכן, אתם לא הראשונים, וכנראה גם לא האחרונים, אבל האם זו חייבת להיות הקביעה הסופית של מה שאתם עושים עם הפוטנציאל שלכם? כלל וכלל לא.

לפני הכל, זה אולי המקום הטוב ביותר לציין בו שאם אתם לא מממשים את הפוטנציאל שלכם, אמירות מהסוג הזה לא עוזרות, הן בדרך כלל רק משתקות יותר.

אנחנו חיים בעידן מאד תובעני ותחרותי. מהרגע שבו אנחנו נולדים כל הזמן יש מישהו שנושף לנו בעורף "תהיה טוב יותר", "תתפתח מהר יותר", "תתאמץ יותר". אנחנו נולדים אל תוך קלחת בוחשת של ציפיות עצומות שעליהן אנחנו אמורים לענות כבר מהרגע הראשון.

אבל רגע אחד, מי אמר שזאת הדרך הנכונה?

איפה האינדווידואל? איפה הלגיטימיות של הקיום, רק הקיום, כפי שהוא בפני עצמו ותו לא?

אנחנו גדלים לתוך עולם שבו פשוט להיות הוא לא לגיטימי והוא בטח לא מספיק בפני עצמו ואנשים רבים סובלים מבעיות דימוי עצמי נמוך, מפתחים נטיות התמכרות ומשלמים מחירים כבדים לתפיסה השגויה הזאת על איך אנשים אמורים להתנהל בעולם.

הצעד הראשון והחשוב ביותר בתהליך של העצמה אישית הוא ההבנה שלקיום הפשוט ביותר שלי, כפי שהוא, מבלי שאני עושה דבר- הוא שווה כשלעצמו. זאת הבנה שתלווה אותנו לאורך החיים כולם, היא הבסיס לערך החשיבות העצמית והיא חיונית לתפקוד תקין, בריא, חיים מלאי סיפוק והגשמה עצמית.

לא באמת צריך להגיע לטיפול ארוך ומייגע בשביל להתחיל להכיר בערך העצמי וזהו למעשה סודה של העצמה אישית.

אז איך עושים את זה?
למען האמת זה לא יותר מהרגל. הרגל לאהוב את עצמי, הרגל לזכור שאני שווה והרגל לבטוח. לבטוח בעצמי ולבטוח ביקום שתמיד יביא לי את מה שנכון לי.

אם נבראתי ככה, סימן שזה בסדר, אחרת לא הייתי נוצרת באופן הזה- זאת צריכה להיות הנחת היסוד.

ברמה הטכנית זה מאד פשוט. מדי בוקר יש לעמוד מול המראה ולדבר אל הדמות שמשתקפת מתוכה. אל הדמות הזאת יש להפנות דברים שהיינו אומרים לאדם שאנחנו הכי אוהבים בעולם. את הכי יפה, את הכי טובה, הכי חכמה, הכי מוכשרת, פשוט הכי הכי בעולם. בשבילי את הכי הכי.

גם אם זה נשמע שטותי, בסופו של דבר תת המודע ישתכנע, ואז תשתכנעי גם את וגם אתה ובסופו של דבר תתחילו להאמין בכך.

זה הקסם.

על הדברים האלה כדאי לחזור מספר פעמים ביום ותראו שתוך שבועות ספורים כל ההרגשה תשתנה ללא היכר ואיתה יתחילו להשתנות גם הדברים החיצוניים.

מעת לעת כדאי לעצום את העיניים, לקחת כמה נשימות עמוקות ולהפנות שאלה כלפי פנים. מה הייתי הכי רוצה כרגע? גם אם בהתחלה יהיה קשה לענות, תנו לעצמכם להתפרע ותנו לעצמכם זמן, התשובה תגיע בסוף. לאחר שזו תגיע תפנו שאלה נוספת פנימה. כיצד אני יכול להוציא אותה לפועל. גם התשובה לכך תגיע, מוקדם ממאוחר.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה